Born in EU
Born in EU to kampania tożsamościowa o Unii Europejskiej i polityce spójności sponsorowana przez Komisję Europejską. Skierowana jest głównie do pokolenia Z oraz osób metrykalnie i mentalnie urodzonych w Unii. W kampanii młodzi mówią o Unii swoim językiem do młodych. Dzięki temu powstaje nowy prounijny język, zmienia się sposób myślenia oraz komunikacji o Unii Europejskiej.
Badania opinii publicznej na tematy polityczne opublikowane w ostatnich miesiącach wskazują na znaczący wzrost aktywności młodych wokół tematów politycznych. Młodzi (generacja Z) coraz częściej głosują, coraz częściej wychodzą na ulicę, coraz częściej chłoną kontrsystemową popkulturę oraz komentują, to co się dzieje. Nowe pokolenie jest także w kontrze do swoich rodziców oraz dziadków, odróżnia się wyglądem, stylem bycia i życia oraz językiem. Trendy te wyraźnie również widać na TikToku.
Hasztag #BorninEU na TikToku uzyskał ponad 3,5 milionów wyświetleń. W kampanię zaangażowało się ponad 20 influencerek i influencerów m.in. Pasiek, Ewa Zawada, Marti Renti, Mama na Obrotach oraz Tyszka.
W krótkich materiałach wideo młode tiktokerki i tiktokerzy potrafią opowiedzieć o europejskich wartościach, polityce spójności UE, podróżowaniu, unijnych funduszach czy miłości.
➡️ Link do filmików: https://vm.tiktok.com/ZMdqB1b4w/
ℹ️ Projekt jest realizowany przez Fundację Centrum im. prof. Bronisława Geremka we współpracy z Agencją Pacyfika. Cała kampania ma łączny zasięg ponad 15 milionów wyświetleń na TikToku, Instagramie i Facebooku.